Sensommerglæde og nye stauder!


Jeg håber, I alle har haft en dejlig sommerferie - og måske holder I stadig ferie?

Vores er forbi, og vi må i gang igen. Ikke fordi vi har ligget på den lade side i ferien.

Første dag efter ferien har jeg lagt masser af nye stauder på hjemmesiden. Du kan finde forskellige Echinacea, skærmblomster, en del storkenæb (incl. spændende pratense frøplanter), mynter, og så har vi fået hylden 'Black Tower' hjem, som mange af jer efterspurgte sidste gang, jeg nævnte den her på bloggen (fra messen i Tyskland - se her). Fine planter i 3 liters potter - afhentning anbefales, men vi sender selvfølgelig også.

Vi holder åbent her på planteskolen de to kommende søndage - den 12. og 19. august fra kl. 10-14. Vi bor 4 km uden for Brenderup ned ad en lang grusvej, stråtækt hus.

Nogle af de nye stauder på siden:

Sambucus nigra 'Black Tower'
Anthriscus sylvestris 'Ravenswing'

Geranium ibericum 'White Zigana'

Geranium sylvaticum 'Ice Blue'

Geranium x oxonianum 'Lace Time' - flere af de altid populære "oxo'er" er lagt på siden .

Echinacea 'Salsa Red' - en ny sort med dybrøde blomster - store planter

Seseli gummiferum - skærmplanter med fint filigranløv

Måske ses vi her hos os?








13 kommentarer:

  1. Smukke blomster.
    Håber i får et godt salg.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  2. Smukke planter - som altid. :o) (jeg har altid kun modtaget fantastiske planter fra jer) jeg kunne godt fristes til at kigge forbi hvis ikke der var så langt. Men min mor bor i Brenderup, så måske en dag et besøg falder sammen med at I har åbent.
    Mange hilsner
    Trine

    SvarSlet
  3. Desværre når vi ikke omkring jer, når vi er på Fyn, da er programmet altid hårdt presset.
    Skal Rawensving stå i sol, dem jeg fik Grundlovsdag ser ikke ud af meget, de står i skygge.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  4. Tusind tak skal I have. Trine, du kan bare kontakte mig, inden du kommer til Brenderup, så kan du komme ud og kigge, hvis du har lyst.

    Lisbeth, den skal have nogen sol for at blive rød i løvet (som med alle andre brun-/rødløvede stauder). Stauden kan bestemt godt lide varme, så måske skal du flytte dem lidt. Jeg pottede mine om i 1L potter og satte dem i drivhuset, og så sagde det ellers "puf"! De blev ret hurtigt store ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  5. Men... Lisbeth... der går lige et års tid, før de bliver rigtigt kraftige. Men sådan er det selvfølgelig med de fleste stauder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja men så flytter jeg dem, og glæder mig til næste år :o)
      Jeg har fået sat røde melder foran, eller dvs. de har selv plantet sig der, så man lægger jo nærmest ikke mærke til dem. Jeg har fældet nogle af melderne og nu flytter jeg ravenswing.

      Slet
    2. Det lyder godt, Lisbeth :-)

      Slet
  6. Hej Marlene.

    Prøver at finde ud af at kigge forbi jer, - det kunne jeg ret godt tænke mig.
    Altid dejligt med jeres skønne nyheder.

    Bedste hilsener
    Marthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marthe,

      det ville da være rigtigt dejligt, hvis du kiggede forbi :-)

      Kh. Marlene

      Slet
  7. Jeg er i gang med en proces der handler om anskaffelse af en mørk Hyld til haven (overtalelse kan man kalde det) - desværre ligger Fyn lige lidt uden for min radius, så jeg må nok nøjes med den sort som min nærmeste planteskole har...... hvis han overhovedet har flere tilbage.

    SvarSlet
  8. Ih, og tak for nyhedsbrevet :) Ja, du frister enormt, men jeg er ikke sikker på at vi når det, men så har jeg det til gode til næste år og endnu flere nye bede :)

    kh Ulla

    SvarSlet
  9. Kære Marlene
    Det er spændende nye stauder du præsenterer.
    Det er så morsomt at du har Seseli - jeg har lige købt en Seseli Montanum da jeg var på ferie i Holland og det var første gang jeg var opmærksom på den. Kort tid efter så jeg at Lisbeth (Høneballehaven) havde en og nu har du så disse:O)
    Forresten har jeg skiftet mening om, at jeg ikke ønskede mig kastaniehegn (som jeg skrev til dit inlæg dengang) - i mit nyeste indlæg kan du se et billede der har inspireret mig til at lave en rosenhytte - sådan har man en holdning til man tager en ny

    SvarSlet
  10. Kære,

    Sussi, jamen vi sender da gerne ;-)

    Ulla, ja, du er altid velkommen :-)

    Lisbeth, ja, det var da ret pudsigt. Jeg har faktisk heller ikke kendt til dem før, men købte så frø her sidste år.

    Jeg kigger lige ind på din blog :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet

Dejligt, at du giver dig tid til at skrive en kommentar - tak :-)

ALLE kan skrive en kommentar - har du ikke en af de nævnte konti, vælger du bare "Anonym" eller "Navn" (har du ikke en webadresse, lader du feltet stå tomt).

Husk at tilmelde dig svar via email (nederst), da jeg altid besvarer din kommentar og ofte stiller spørgsmål :-) (dette er kun muligt, hvis du er logget ind på en af de nævnte konti).

Alle gæstebloggere får videresendt din kommentar.

Mange hilsner

Marlene